Loading…

Kava Lavazza i njeno očuvano zrno kave

Kava znači miris, okus i kvalitetu. Izazov je sačuvati ih od biljke do šalice što Lavazza odlično čini. Pržena kava je delikatan prehrambeni proizvod, koji se boji vlage, zraka i svjetla. Kada ga početkom 1900-ih ljudi počnu kupovati već „kuhanog“, a ne sirovog, trgovci ga imaju zadatak zaštititi kako bi odgovorili na promijenjene potrebe.

Bilo za profesionalnu upotrebu u hotelima, javnim ustanovama ili u kući, bila je potrebna nova ambalaža koja je u najvećoj mogućoj mjeri poštovala proizvod, štiteći ga od bilo kakvog oštećenja organoleptičkog profila kave.

U prirodi je zrno – sjemenka koštice, plod biljke kave – zaštićeno s nekoliko slojeva, koji se gube u procesu pripreme i kuhanja, kada i posljednji film koji prekriva zrno, srebrnasta kožica ili srebrnasta koža blijedi. Nakon ove faze, bitne za davanje karakteristika kave, proizvod je izloženiji pojavama kvarenja, koje se također mogu pojaviti samo na putu od trgovine do mjesta konzumacije.

Kava Lavazza i njeno očuvano zrno kave

Luigi Lavazza studirao je kemiju i bio je strastven za temu kave. Smislio je jednostavnu dvoslojnu vrećicu, vjerojatno od voštanog papira, kojoj je dao – što nije iznenađujuće – naziv pergamin, pojam koji se odnosi na jedan od slojeva koji štite kavu unutar voća. Također je podsjetio na boju, pergament: blijedožutu, koja prelazi u bež. Elegantan i diskretan, naći ćemo ga u sljedećim pakiranjima.

Reklama „Luigi Lavazza“ u La Stampi, 1914. godine dobro je iskomunicirala tu novinu očuvanja Lavazza zrna kave u papiru do krajnjih kupaca.

Svaki element dodan jednostavnom proizvodu imao je „težinu“ na cijeni: Luigi Lavazza je dobro znao da njegovi kupci traže najbolji proizvod po najboljoj cijeni. Odlučio je ulagati u kvalitetu svoje pržene kave, a time i u ambalažu, a ne u reklamu, koja je zapravo ostala sporadična i ograničena na kratke priče u glavnim lokalnim novinama. Koji god put da je odabrao, dobro je birao – jer je polučio nevjerojatne uspjehe.